
Taşkent Doğa Parkı Direktörü Kemal Basat, Dipkarpaz bölgesinde bariyerli alana taşınma süreci devam eden yabani eşeklerin sağlık durumuna ilişkin sosyal medya hesabından bir paylaşımda bulundu.
Yakalama ve nakil çalışmaları sırasında karşılaştıkları acı tabloyu gözler önüne seren Basat, koruma altına alınan hayvanların birçoğunda ciddi sağlık sorunları, parazitler ve yaralar tespit ettiklerini açıkladı.
"Boynunda Apse Patlamış ve Enfeksiyon Sızıyor"
Yakalanan eşeklerin sağlık sorunlarına dikkat çeken Kemal Basat, şu ifadeleri kullandı:
"Yakalanan neredeyse her eşekte yeni ve eski yaralar, keneler ve farklı sıkıntılar gözlemliyoruz. Mesela bu arkadaşın boynunda deri altı oluşan apsenin patlamış ve enfeksiyonun sızdığını fark ettik."
Önce Tedavi, Sonra Özgürlük
Bariyerli alana nakledilen hayvanların doğrudan sahaya bırakılmadığını, öncelikle sıkı bir sağlık taramasından geçirildiğini belirten Basat, rehabilitasyon süreciyle ilgili şu bilgileri verdi:
"Bariyerli alana taşınan bu eşekler önce sağlık kontrolünden geçirilip, iç ve dış parazit uygulamaları yapılıp, ihtiyaçları olan diğer müdahaleler tamamlanması için birkaç gün misafirimiz oluyorlar. Daha sonra buradan, hayatının geri kalanını huzur içinde geçireceği Bariyerli Alan'a salınacak..."

